- Dla Studenta i Absolwenta
- »
- Ankieta pracodawców
Ankieta pracodawców
W roku akademickim 2012/2013 przeprowadzona została, wśród pracodawców stanowiących główną i zarazem docelową bazę kształcenia praktycznego studentów PMWSZ w Opolu jak i potencjalne miejsca zatrudnienia naszych absolwentów, „Ankieta Pracodawcy".
Kwestionariusz ankiety został wysłany do 41 placówek, 30 placówek odesłało wypełnioną ankietę.
Poniżej przedstawiono pytania jakie zostały zawarte w ankiecie oraz rozkład odpowiedzi na nie.
- W jaki sposób rekrutuje Pan(i) kandydatów do pracy spośród absolwentów szkół wyższych ?
- Prowadzę indywidualne rozmowy z kandydatami
- Na drodze ogłoszonego przez zakład pracy konkursu na wolne stanowisko
- Kontaktując się z Powiatowym Urzędem Pracy
- w inny sposób…………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………
Rozkład odpowiedzi:
pytanie nr 1 |
|||
odp a |
odp b |
odp c |
odp d |
32 |
6 |
10 |
3 |
- Jakimi kryteriami kieruje się Pan(i) przyjmując absolwenta szkoły wyższej do pracy
w swojej firmie (Proszę wskazać nie więcej niż 3)?
- wynikami rozmowy kwalifikacyjnej
- oceną na dyplomie
- charakterem CV i listu motywacyjnego
- rodzajem ukończonej uczelni
- rekomendacją znanych mi osób
- osiągnięciami absolwentów zapisanymi w suplemencie do dyplomu
- innymi ……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………
Rozkład odpowiedzi:
pytanie nr 2 |
||||||
odp a |
odp b |
odp c |
odp d |
odp e |
odp f |
odp g |
33 |
4 |
14 |
9 |
13 |
12 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Jakie cech i zdolności wg Pana(i) brakuje absolwentom szkoły wyższej by być dobrym pracownikiem w firmie? (Proszę wskazać nie więcej niż 5 punktów)
- kreatywność zawodową
- samodzielność
- odpowiedzialność
- umiejętność pracy w zespole
- znajomość języków obcych
- odporność na stres
- łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi
- kulturę osobistą
- bardzo dobrą znajomość obsługi urządzeń elektronicznych
i multimedialnych - dyspozycyjność
- lojalność wobec pracodawcy
- bogate doświadczenie zawodowe / praktyki zawodowe
- inne ………………………………………………………………………………………
Rozkład odpowiedzi:
pytanie nr 3 |
||||||||||||
odp a |
odp b |
odp c |
odp d |
odp e |
odp f |
odp g |
odp h |
odp i |
odp j |
odp k |
odp l |
odp m |
22 |
18 |
23 |
21 |
2 |
14 |
22 |
14 |
1 |
10 |
10 |
6 |
6 |
- Jak ocenia Pan(i) poziom przygotowania studentów PMWSZ w Opolu do odbywania praktyk zawodowych?
- bardzo dobry
- dobry
- trudno powiedzieć
- słaby
- bardzo słaby
Rozkład odpowiedzi:
pytanie nr 4 |
||||
odp a |
odp b |
odp c |
odp d |
odp e |
11 |
20 |
3 |
0 |
0 |
- Które z kwalifikacji i umiejętności studentów PMWSZ w Opolu podlegają Pana(i) szczególnej uwadze?
- poziom przygotowania teoretycznego
- praktyczne umiejętności zawodowe
- umiejętności pracy analitycznej
- biegłe posługiwanie się aparaturą i sprzętem wykorzystywanym w danej dziedzinie
- znajomość przepisów i standardów obowiązujących w danej dziedzinie zawodowej
- umiejętność profesjonalnej obsługi klienta, interesanta
- inne, jakie?.......................................................................................................
Rozkład odpowiedzi:
pytanie nr 5 |
||||||
odp a |
odp b |
odp c |
odp d |
odp e |
odp f |
odp g |
19 |
25 |
9 |
4 |
8 |
16 |
2 |
- Na jakim polu dostrzega Pan(i) braki u studentów PMWSZ w Opolu odbywających praktyki ?
- w przygotowaniu teoretycznym
- w przygotowaniu praktycznym
- w umiejętnościach pracy analitycznej
- w biegłym posługiwaniu się aparaturą i sprzętem wykorzystywanym w danej dziedzinie
- w znajomości przepisów i standardów obowiązujących w danej dziedzinie zawodowej
- w umiejętności profesjonalnej obsługi klienta
- inne, jakie?............................................................................................
Rozkład odpowiedzi:
pytanie nr 6 |
||||||
odp a |
odp b |
odp c |
odp d |
odp e |
odp f |
odp g |
4 |
18 |
10 |
6 |
7 |
8 |
1 |
- Czy wg Pani/Pana istnieje potrzeba wprowadzenia zmian kształcenia o treści i umiejętności których znajomość jest niezbędna do funkcjonowania na rynku pracy? Jeżeli tak, to proszę wskazać te zagadnienia ?
Poniżej……………..
dobra praktyka, doświadczenie |
wyższy i szerszy poziom pracy z klientem |
umiejętność obsługiwania systemów komputerowych |
przygotowanie do roli pracownika podmiotu leczniczego oraz do realizacji procesu pielęgnowania pacjentów w sposób indywidualny, całościowy i ciągły |
zwiększenia ilości zajęć praktycznych i praktyk zawodowych, badanie predyspozycji do pracy w zawodzie pielęgniarki-rozmowa kwalifikacyjna |
studenci wg mojej wiedzy są przygotowywani do zawodu z największą starannością |
obsługa aparatury specjalistycznej, komunikacja z pacjentem, wiedza teoretyczna |
zajęcia praktyczne, a także obsługa pacjenta zgłaszającego się do szpitala, kwestia zachowania tajemnicy o zdrowiu pacjenta, pierwsze wrażenie pacjenta w szpitalu |
większy nacisk położyć na praktykę wykonywania takich zabiegów jak: iniekcja dożylna, podawanie kroplówki, zwiększyć nacisk na pisanie obserwacji chorych (proces pielęgnowania) |
psychologia, rozmowa z pacjentem, rozmowa z rodziną pacjenta |
wprowadzenie metod kształcenia , które będą sprzyjały rozwoju samodzielności oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
większy nacisk na kształcenie podstawowych umiejętności praktycznych, zwrócenie uwagi na odpowiedzialność pracy z pacjentem oraz większą samodzielność |
Opublikował: Joanna Piasecka | Data publikacji: 14-04-2014 10:26
Modyfikował: | Data modyfikacji: 12-06-2014 14:19